miércoles, 2 de abril de 2014

El día Internacional del Llibre Infantil i Juvenil

Avui, és un dia especial, és el Dia Internacional del llibre infantil, i es celebra avui perque és l'aniversari del naixement de Andersen, que va ser un escriptor danés de contes infantils molt famosos: la Sirenita, El soldadito de plomo, El patito feo...  
 
La Fina de la Biblioteca, ens ha proposat explicar un conte als infants del poble, i entre tots hem escollit la historia que explicarem, M'he perdut!, un conte sobre un cargol que no trobava casa seva. Anirem amb la Rosa, la Mamen, la Fanny i en Josep i aprofitarem per ensenyar als nens algunes paraules en llengua de signes catalana.  Hem preparat unes titelles amb els animals per tal de que la historia sigui més entretinguda.  Des de la biblioteca, han fet un cartell molt maco.
 
A nosaltres, també ens agrada llegir i veure llibres, tot i que a cadascú li agrada una cosa diferent:
 
Mamen: A mi m'agrada llegir còmics, perquè amb els dibuixos puc entendre millor el text i les històries.
 
Àngeles Padilla: Jo no sé llegir, pero m'agrada anar a la biblioteca i mirar els llibres que tenen dibuixos bonics.
 
Fanny: A mi m'agrada llegir alguns contes, han de ser molt senzills, i a casa tinc els contes de Caillou, un nen que surt als dibuixos animats que té una germana petita que es diu Rosie. El mirem amb la meva germana, l'Alicia, que té quasi sis anys.
 
Helena: A mi m'agrada molt llegir, pero només llegeixo les meves revistes, de Violetta, i també miro les revistes que compra la meva mare, que son de decoració i de cuina.  
 
Miriam: Jo vaig de vegades a la biblioteca a buscar la premsa i em miro el diari, per estar informada de les coses que pasen. També m'agraden els contes, el meu favorit és el de La bella i la Bestia.
 
Raquel F: A mi m'agrada llegir algunes noveles. De contes infantils el més maco es la Caputxeta Vermella.
 
Josep Sayol: Jo tampoc sé llegir, pero sí que m'agrada anar a la biblioteca i mirar comics, els més xulos són el de Marco, un nen que havia perdut a la seva mare i fa un viatge per trobar-la amb el seu mico, Amedio.
 
Sonia Caballero: A mi m'agrada molt el llibre "Mensaje en una Botella", que també han fet la pel·lícula, que he vist moltes vegades.
 
Carlos Navas: Jo necessito que els llibre stinguin la lletra grossa per veure-la bé, per això llegeixo llibres infantils, per exemple els del Teo. També llegeixo cada dia per Internet la premsa esportiva: As, Sport, Marca, El mundo deportivo.
 
Raquel A: A mi m'agraden els llibres de l'antic Egipte: els faraons, les pirámides... També seguir la premsa rosa, revistes del cor. I de noveles, les de Julio Verne, sobretot: "20.000 leguas de viaje submarino".
 
Cristina Sapera: A mi m'agrada llegir, abans llegia contes, sobre tot el del "Patito Feo" que és el que m'agrada més. Ara no llegeixo molt perquè no tinc temps.
 
Ángeles R: Els llibres de poesía de tots els autors: Bequer, García Lorca, ... i molts més. M'encanta, hem transmet... m'arriva al cor.
 
Noelia: A mi m'agrada llegir noveles, tinc un llibre gros que té la meva mare que ara no sé com es diu, que és eròtic i ha estat molt de moda.  
 
Rosa Valcárcel: El meu conte favorit és la Blancanieves y los siete enanitos, i també Alicia en el país de las Maravillas.
 
Doncs, res més, només convidar-vos a venir a veure'ns aquesta tarda! Us esperem!
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Per firmar el comentari, tria Nom/URL como identitat i podras posar el teu nom, o be identificat amb el teu perfil de blogger si tens un compte o correu de google.
Gracies per comentar!
e-mail: elblogdeltrencadis@gmail.com